Vores værdier – Vi har hjertet på rette sted
Vi skaber fællesskaber
Fællesskaber giver tryghed. Vi ønsker en skole med et rummeligt fællesskab og trygge rammer.
Vi skaber trivsel
Vi ønsker en skole, hvor alle kan trives, fordi trivsel danner grundlag for læring.
Vi skaber rum for læring
Vi ønsker, at alle kan blive så dygtige, de kan.
Værdier i dagligdagen
Vi skaber fællesskaber
Det betyder, at:
Eleverne
Vi er til at stole på.
Vi hjælper hinanden.
Vi er opmærksomme på at invitere hinanden ind i leg.
Vi sætter rammer for fællesskabet i klassen.
Vi accepterer, at vi er forskellige.
Vi taler pænt til og om hinanden.
Skolen
Vi arbejder med klassen som det primære fællesskab.
Vi formulerer tydelige rammer for fællesskabet i samarbejde med eleverne og forældrene.
Vi holder emneuger for at styrke fællesskabet på tværs.
Forældrene
Vi omtaler andre børn og forældre positivt.
Vi hilser på hinanden - både børn, forældre og ansatte.
Forældrerådet arrangerer klassearrangementer.
Vi bakker op omkring klassearrangementer.
I samarbejde med skolen skaber vi gode rammer for fællesskabet i klassen.
Vi søger at være opmærksomme og imødekommende over for forskellige kulturer og nye børn og forældre i klassen.
Vi skaber trivsel
Det betyder, at:
Eleverne
Vi vil skabe en god klasse med plads til alle.
Vi hjælper hinanden.
Vi kan føle os trygge i klassen.
Vi er ærlige.
Skolen
Vi skaber struktur på frikvarterne, så alle oplever tryghed.
Vi laver trivselsmålinger og udarbejder handleplaner herudfra.
Vi skaber et tæt samarbejde med forældrene omkring det enkelte barns trivsel.
Vi involverer eleverne i tiltag, der vedrører deres skoledag.
Vi er synlige i frikvarterne.
Forældrene
Vi spørger ind til barnet og lader det fortælle, så det føler sig set, hørt og forstået.
Vi vil være i tæt samarbejde med de ansatte omkring barnets trivsel og udfordringer og har en åben dialog.
Vi ønsker et godt samarbejde og en åben dialog mellem forældrene.
Vi støtter op omkring lærernes tiltag for at forbedre klassens og den enkelte elevs trivsel.
Vi skaber rum for læring
Det betyder, at:
Eleverne
Vi tager ansvar for at skabe rum for tid og ro til fordybelse.
Vi udfordres på det niveau, vi er på.
Vi har medindflydelse.
Vi deltager aktivt i undervisningen.
Skolen
Vi tilstræber at skabe god og varieret undervisning.
Vi har kendskab til og interesse for den enkelte elev.
Vi er engagerede.
Forældrene
Vi interesserer os for barnets skoleliv.
Vi støtter op om det hjemmearbejde. barnet har.
Vi støtter op om den måde. læreren har valgt at tilrettelægge undervisningen på.
Vi tilstræber. at vores børn er velforberedte, udhvilede og klar til skoledagen.
Vi ønsker et åbent og konstruktivt samarbejde med de ansatte omkring barnets læring.