Skolevejens trafiksikkerhed

Skolepatrulje

Vorgod-Barde Skole tilbyder, at elever fra 6. klasse (5. klasse fra juni) er skolepatrulje ved fodgængerfelterne ved skolen på Vorgodvej (når der er behov) og Nørlundvej (altid).

Skolepatruljen står hver morgen på Nørlundvej i fodgængerfeltet ved skolen fra kl. 7.45 og indtil, der ringes ind.

Hvis forældre i en længere periode får behov for skolepatruljen til at følge deres børn i børnehaveklasse til 2. klasse over Vorgodvej, kontaktes skolen to uger i forvejen, så skolen kan nå at lægge nye vagtplaner for skolepatruljen.

Den primære målgruppe for Skolepatruljen er elever fra børnehaveklasse til 2. klasse, men skolepatruljens anvisninger skal respekteres af alle brugere, både elever, forældre og ansatte.

Forældre, der henter og bringer børnene skal bruge parkeringspladsen på Nørlundvej eller Vorgod-Barde Hallens parkeringsplads. Af- og påsætning andre steder er ikke tilladt, da det giver farlige trafiksituationer.

Busholdepladsen skal respekteres af alle brugere. Der er ifølge færdselsloven parkerings- og standsningsforbud 12 meter på hver side af stoppestedsskiltet.